Organisatieontwikkeling

Wat bepaalt de kwaliteit van een gesprek? Of een gesprek ‘een goed gesprek’ is gaat maar voor een klein deel over de inhoud. Belangrijker is of iemand zich gehoord, begrepen en erkend voelt. Met het inzetten van professionele gespreksvaardigheden raakt iemand overtuigd, geïnspireerd of gemotiveerd. 

Het vermogen om een goed professioneel gesprek te voeren is een kerncompetentie voor iedere leider, manager en professional. In de interactie met anderen komen dingen in beweging. Door de kwaliteit van gesprekken binnen en buiten de organisatie te vergroten verbeter je direct de prestaties, samenwerking en verbinding. En los je conflicten en misverstanden op.

Soft skills ontwikkeling: voorbeelden

Wij helpen individuen en teams op alle niveaus met het ontwikkelen van professionele gespreksvaardigheden, passend bij hun rol en opdracht in de organisatie. Vaak is dit een onderdeel van een bredere verandering met als doel:

  • Verbeteren performance dialoog voor managers
  • Verbeteren van klantrelaties en verkoopresultaten
  • Verbeteren van teamsamenwerking

Trainen van gespreksvaardigheden

Wij geven inzicht in ieders persoonlijkheid en het effect van gedrag. Zo kiest iedereen bewust welk doel hij of zij wil bereiken en welk gedrag daarvoor effectief is. Wij geloven in leren door te doen; niet lang praten over gespreksvaardigheden, maar aan de slag. We zetten geregeld acteurs in om te oefenen en betrekken alle aanwezigen voor feedback. Vooraf is dat meestal een spannend onderdeel in het programma. Achteraf wordt het steevast als hoogste gewaardeerd als meest impactvol.

Professionele gespreksvaardigheden in 5 stappen

1. 0-meting
Assessment en vragenlijst over de kwaliteit van dialoog in de organisatie toegespitst op het doel van de afdeling.

2. Uitdagen
Kick-off sessies en communicatie over het belang van professionele goede communicatie. Het effect laten voelen van een goed gesprek en daarmee de urgentie creëren voor leiders, managers en professionals om iets echt anders te willen doen.

3. Groeien
Ons unieke Facet5 persoonlijkheidsprofiel en het Facet5 SuperSkills rapport maken inzichtelijk wat ieders voorkeursstijl in dialoog is op basis van zijn of haar persoonlijkheid. Training op basis van de vijf superskills voor effectieve communicatie toegepast op de unieke praktijk van de organisatie, afdeling of individu en ieders persoonlijkheid.

4. Embed
Doorlopende (online) ondersteuning en intervisie om de vijf superskills te blijven toepassen in de dagelijkse praktijk

5. Effect-meting
On-the-job meekijken en toetsen wat de kwaliteit van de dialoog is in de organisatie.

“The biggest problem in communication is that we don’t listen to understand.

We listen to reply”

</p> <p>Geef aandacht aan het ontwikkelen van professionele gespreksvaardigheden binnen jouw organisatie. Neem contact op met:

Petra van Tol
0654327177
petra@humancollective.nl

MEER OVER PETRA
...

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!